מה זה "משפך שיווקי" ולמה אתם חייבים אחד כזה

בואו נדבר לרגע על ההבדל בין עסק למותג

עסק מוכר מוצר או שירות. מותג, לעומת זאת, בונה מערכת יחסים. 
עסק מחפש עסקה, מותג יוצר מסע. ורובנו, כבעלי עסקים, כל כך עסוקים בחיפוש אחר העסקה הבאה, שאנחנו שוכחים לבנות את המסע.התוצאה? שיווק אקראי, תחושה של מרדף מתמיד ותוצאות לא צפויות.

אבל מה אם הייתם יכולים להפסיק לרדוף? מה אם הייתם יכולים לתכנן מסע כל כך ברור ונעים, שהלקוחות פשוט היו רוצים ללכת בו עד הסוף?

 


 

המסע המתוכנן הזה הוא כל מה ש"משפך שיווקי" אומר. זה לא מונח טכני מסובך, זו פשוט הדרך המובנית ללוות אדם זר ולהפוך אותו ללקוח נאמן, צעד אחר צעד.

 


 

בואו נעקוב אחרי לקוחה פוטנציאלית, נקרא לה שירה. שירה גוללת באינסטגרם, לא מחפשת לקנות שום דבר. פתאום היא רואה פוסט שלכם. לא פוסט מכירתי, אלא טיפ קצר וחכם שפותר לה בעיה קטנה. היא עוצרת, חושבת "היי, זה מעניין", ועושה לייק. הזרע הראשון נשתל.

כמה ימים לאחר מכן, שירה רואה סטורי שלכם, שמציג סיפור הצלחה של לקוח ומציע בסופו מדריך חינמי ומפורט על אותו נושא.
עכשיו, כשאתם כבר מוכרים לה, היא מרגישה בנוח להקליק על הלינק בביו, להשאיר את המייל שלה ולקבל את המדריך. היא עשתה את הצעד הראשון במסע, מרצונה החופשי.

שעה אחרי, היא מקבלת מכם אימייל. לא מייל מכירתי. מייל קצר וידידותי: "הי שירה, הנה המדריך שהבטחנו, מקווים שיעזור!".

יום למחרת, היא מקבלת עוד מייל, עם עוד טיפ קטן שלא היה במדריך. אתם לא מוכרים, אתם עוזרים. אתם בונים אמון. אתם מוכיחים שאכפת לכם מההצלחה שלה, לא רק מהארנק שלה.
רק שבוע לאחר מכן, אחרי ששירה קיבלה מכם ערך אמיתי בחינם, היא מקבלת מייל נוסף: "הי שירה, אם הטיפים האלה עזרו לך, יכול להיות שתתענייני גם במוצר/שירות שלנו, שלוקח את כל זה לשלב הבא".

בשלב הזה, ההצעה לא מרגישה דוחפת או לא קשורה. היא מרגישה כמו ההמשך ההגיוני והטבעי של שיחה מועילה.המסע הזה ששירה עברה? זה משפך שיווקי. זו מערכת שמייצרת היכרות, בונה אמון, ומגישה הצעה בדיוק ברגע הנכון.

 


 

כדי לבנות מסע כזה, לא צריך כלים יקרים. צריך לחשוב על שלושה דברים:
מתנת הכניסה שלכם – אותו מדריך או צ'קליסט בעל ערך שתתנו בחינם.
שער הכניסה שלכם – דף נחיתה פשוט שיציג את המתנה ויאסוף את כתובת המייל. ו
לבסוף, שביל ההליכה – סדרת האימיילים הקצרה או הפעילות בעמוד ברשת החברתית שתמשיך את השיחה ותבנה את האמון.

כשאתם מפסיקים לחשוב על פעולות שיווק בודדות ומתחילים לחשוב על בניית מסע שלם, הכל משתנה. אתם מפסיקים להיות ציידים, ומתחילים להיות מדריכי טיולים.והלקוחות? הם פשוט ישמחו לבוא אחריכם.

רוצים לקחת את העסק
שלכם לשלב הבא?

אנחנו בפרנורייט עובדים עם בעלי מותגים שמכוונים
גבוה. אם אתם מחפשים שותפים אמיתיים לבניית
אסטרטגיה, ניהול תקציבי מדיה, מיתוג וקידום מבוסס תוצאות – בואו נדבר.

כתבות נוספות

5 טעויות קריטיות שבעלי עסקים עושים בקמפיין פייסבוק הראשון

אז החלטתם לעשות את זה. קראתם את המדריך למתחילים, אתם מבינים את הפוטנציאל,אתם נכנסים למנהל המודעות, בונים את הקמפיין הראשון שלכם בתחושת התרגשות, ולוחצים על הכפתור הירוק - פרסם. בימים הראשונים אתם ב...

קידום ממומן בפייסבוק: המדריך למתחילים שיביא לקוחות, לא רק לייקים

העסק שלכם כבר עומד על הרגליים. האתר באוויר, יש לכם מה להציע, ואתם מפרסמים פוסטים בפייסבוק ובאינסטגרם. לפעמים פוסט אחד תופס ומקבל כמה לייקים ותגובות, אבל רוב הזמן שקט. ואז, הכפתור הכחול והמפתה הזה,...

מעוקבים באינסטגרם ללקוחות נאמנים: המדריך להפיכת הרשת החברתית למנוע שיווק אמיתי

בואו נדבר רגע על התחושה הזו. אתם משקיעים שעות בתכנון פוסט מושלם לאינסטגרם. כותבים, מעצבים, מוצאים את ההאשטגים הנכונים. מעלים. ואז זה מתחיל. רפרוש. ועוד רפרוש. ספרתם את הלייקים, עניתם לשתי תגובות ו...